Saturday 26 March 2011

Aidiladha 1430 di Perantauan

2009!! Tahun aku mengembara ke selatan tanah air, Johor. Stahun kat sana sebab tuntutan belajar dan aku terpaksa meninggalkan ibu dan abah. di sana aku tinggal di Skudai bersama kakakku Azira & Farida. So kali pertamalah beraya Aidiladha di perantauan...Fuhh!! Memang sedih kott dalam hati x pernah2 beraya di tempat orang tetapi sebelum tuh Adilfitri 2009 beraya ngn ibu abah. Pagi raya tuh kami adi-beradik solat raya di Masjid Taman Universiti, Skudai. Lepas tuh kami wat keputusan nak beraya di Mersing, rumah kawan kakakku yang no 2, Kak Zila. 

Perjalanan ke Mersing melalui Kulai dan Kota Tinggi memang memeningkan aku yang berada kat belakang. Huh!! meloya larhh...last2 pas 1 sjam lebih perjalanan kami sampai kat rumah kak Zila di Felda Tenggaroh 2. Urm layanan keluarga Kak Zila memang meyentuh hati lahh bila mak dia jamu makan yang istimewa. Tambah pulak aku bersembang dengan ayah Kak Zila macam dah lama kenal. Tapi paling menyentuh hati sebelum balik aku berpelukan dengan ayah Kak Zila samapai dia menitiskan air mata dan berpesan supaya kami adik-beradik p lagi rumah dia. 

Atas sebab 1st time p Mersing, Kak Zila ajak p Tanjung Leman. Fuhh!! Terbaik sebab NO SAMPAH & pasir puteh bersih. Nie lahh shot yg kami amik :


Aku & Kdae berpose konon2 gedikss HAHA

Sekali tengok macam SAMI!! hehe

AdFarimie

Bumblebee mati laa :(

Kimi Mirhan

Panas lahhhhh!!!

AdFarimie

Mirhan & Irhan Ridamie

Menggoda x??huhu

usha sikettt..

No comments:

Post a Comment